Συνάντηση της βουλευτού Νομού Ηλείας του ΣΥΡΙΖΑ Έφης Γεωργοπούλου-Σαλτάρη με τον Υφυπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Μιχάλη Παπαδόπουλο

      Με αφορμή τις απαντήσεις που έλαβαν οι βουλευτές Πελοποννήσου του ΣΥΡΙΖΑ σε ερώτηση που είχαν καταθέσει για τα προβλήματα και την απαξίωση του σιδηροδρομικού δικτύου Πελοποννήσου, αλλά και εν γένει για το μέλλον των δημόσιων σιδηροδρομικών συγκοινωνιών, πραγματοποιήθηκε στις 20.02.2014 ενημερωτική συνάντηση στο Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, με πρωτοβουλία της βουλευτού νομού Ηλείας του ΣΥΡΙΖΑ Έφης Γεωργοπούλου – Σαλτάρη. Στην συνάντηση ήταν παρόντες ο Υφυπουργός κ. Παπαδόπουλος Μιχάλης και ο Γενικός Γραμματέας κ. Σταθόπουλος Νίκος του ως άνω Υπουργείου, ο Προέδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ κ. Θεοφανόπουλος Παναγιώτης και ο Προέδρος και Διευθύνων Συμβούλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. κ. Σπηλιόπουλος Κωνσταντίνος.
      Η ενημέρωση για το εάν πρόκειται να τεθεί σε λειτουργία για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, το δίκτυο της Πελοποννήσου,  περιελάμβανε τα παρακάτω: 

1) Δεν υπάρχουν αιτήματα για δρομολόγηση τακτικών επιβατικών αμαξοστοιχιών εκτός από αυτά που ήδη εκτελούνται, παρ’ όλο που και βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ με σχετικές ερωτήσεις και κοινωνικοί φορείς έχουν ζητήσει την επαναλειτουργία του δικτύου
2) Στο τμήμα Πάτρα-Καλαμάτα-Τρίπολη, Πάτρα-Άργος-Κόρινθος, όπως και στο τμήμα Άργος-Τρίπολη-Ναύπλιο-Καλαμάτα, ο όποιος σχεδιασμός μπορεί να γίνει θα αφορά αποκλειστικά και μόνο θεματικές εκδρομές και όχι την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού γιατί τα δρομολόγια είναι ελλειμματικά. Αντίθετα  κερδοφόρα δρομολόγια θα είναι όσα πραγματοποιούν μεταφορές.
3) Για το τμήμα Πάτρα-Πύργος-Καλαμάτα έχει εγκριθεί η σύνταξη μελέτης για υλοποίηση έργων αναβάθμισης για το ποσόν των 10.850.000 ευρώ,  η οποία θα έχει ολοκληρωθεί το 2015. Ακόμα έχει εγκριθεί η χορήγηση χρηματοδοτικής συνδρομής από την Ευρωπαϊκή Ένωση για το έργο «Mελέτες κανονικοποίησης, βελτίωσης και αναβάθμισης της σιδηροδρομικής γραμμής Πάτρα - Πύργος - Αλφειός - Ολυμπία και της γραμμής Αλφειός - Κυπαρισσία - Καλαμάτα» με το εγκεκριμένο ποσόν να ανέρχεται στα 20.900.000 ευρώ (50% εθνική συμμετοχή και 50% κοινοτική συμμετοχή).
6) Για το τμήμα Ολυμπία-Κατάκολο, σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, υπάρχει άμεσο Ρωσικό ενδιαφέρον για αποκλειστική εξυπηρέτηση Ρώσων τουριστών.
·         Θεωρητικά  το δίκτυο της Πελοποννήσου είναι «ενεργό» αλλά από πλευράς του ΟΣΕ διευκρίστηκε ότι εάν η υπάρχουσα υποδομή ζητηθεί από οποιαδήποτε μεταφορική σιδηροδρομική εταιρεία για εκμετάλλευση και όχι για πώληση, τότε θα ενεργοποιηθεί πραγματικά. Δεν έχει διερευνηθεί επίσης η δυνατότητα εκτέλεσης δρομολογίων από την Τοπική Αυτοδιοίκηση ή άλλους Οργανισμούς. Υπό συζήτηση είναι η εκμετάλλευση και λειτουργία των παλιών σταθμών σαν μικρές μονάδες τουριστικών καταλυμάτων.
·        Για το θέμα της λεηλασίας του τροχαίου υλικού, το οποίο και στο πρόσφατο παρελθόν είχαν θέσει οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ στους αρμοδίους, η απάντηση ήταν ότι δεν υπάρχει επαρκές προσωπικό για τη φύλαξή του και αναζητούνται διάφορες λύσεις, χωρίς να υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος σχεδιασμός.
      Όσον αφορά το μέλλον των δημόσιων σιδηροδρομικών συγκοινωνιών στην ερώτηση της βουλευτού εάν πρόκειται να προχωρήσει η κυβέρνηση στην πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. μέσω του ΤΑΙΠΕΔ,  Ο Πρόεδρος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. και ο Γ.Γ. του Υπουργείου απάντησαν θετικά και  ότι υπάρχουν μέχρι και σήμερα τρεις υποψήφιοι αγοραστές:
ü Η Κοινοπραξία της Ρωσικής κρατικής RZD και της ελληνικής ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε.
ü Η θυγατρική εταιρεία της κρατικής εταιρείας σιδηροδρόμων της Γαλλίας  SNCF και
ü Η  ιδιωτική σιδηροδρομική εταιρεία της Ρουμανίας GFR.
Για την Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού Α.Ε. (ΕΕΣΣΤΥ) υπάρχουν μέχρι και σήμερα τρεις υποψήφιοι αγοραστές:
ü Η Κοινοπραξία μεταξύ της RZD (Ρώσοι) και της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε.
ü Η SIEMENS Α.Ε. και
ü Η Κοινοπραξία γαλλικών συμφερόντων Alstom Transport SA και της DAMCO Energy SA.
 Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε επιχορηγείται από το Ελληνικό Δημόσιο κάθε χρόνο με  50.000.000 ευρώ, και θα συνεχίζει να παίρνει κρατική επιχορήγηση τα επόμενα 5 χρόνια, για να την πάρει με χαμηλότερο κίνδυνο ρευστότητας ο νέος αγοραστής - «επενδυτής», όπως γίνεται και σε άλλες δημόσιες ή υπό δημόσιο έλεγχο επιχειρήσεις όπως ο ΑΔΜΗΕ (ΔΕΗ), το Μέγαρο Μουσικής κ.α., χωρίς να υποχρεούται να καλύπτει τις επιβατικές ανάγκες των πολιτών και τα εργασιακά δικαιώματα των εργαζομένων. (Στην παρούσα φάση απασχολεί 750 εργαζόμενους των οποίων το εργασιακό μέλλον είναι αβέβαιο λόγω της  επικείμενης αξιολόγησης, διαθεσιμότητας και ελευθερίας του αγοραστή για επιλογή προσωπικού).
Η ωμή αλήθεια είναι ότι μέχρι τα τέλη Μαΐου η κυβέρνηση προωθεί την εξαγορά από ξένες κρατικές εταιρείες και εγχώριους πρόθυμους εθνικούς εργολάβους της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. και της ΕΕΣΤΥ Α.Ε. με την κατάθεση των τελικών δεσμευτικών προσφορών. Άλλο ένα περιουσιακό στοιχείο του ελληνικού λαού εκποιείται και επιπλέον θα υποχρεωθεί να χρυσοπληρώσει ξανά και ξανά τους εθνικούς εργολάβους και τα πολυεθνικά επιχειρηματικά συμφέροντα.
Ο Νομός Ηλείας καταδικάζεται για άλλη μια φορά στην περαιτέρω υποβάθμιση των συγκοινωνιακών δικτύων και  μεταφοράς των κατοίκων του, ύστερα και από την αβέβαιη εξέλιξη των έργων για την Ολυμπία Οδό.
 Ο ΣΥΡΙΖΑ πιστεύει ότι είναι καθήκον όλων των φορέων, των πολιτών και των αιρετών διοικήσεων να αγωνιστούν για το σταμάτημα του ξεπουλήματος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. και της ΕΕΣΣΤΥ Α.Ε. και την συνεχή απαξίωση του σιδηροδρομικού δικτύου.





.