Η κυβέρνηση προχωρά σε αναιτιολόγητη κατάργηση του Ταμείου Εθνικής Οδοποιίας εις βάρος του Ελληνικού Δημοσίου και της οδικής ασφάλειας των ελλήνων πολιτών


09/10/2013

Της βουλευτού Νομού Ηλείας Έφης Γεωργοπούλου-Σαλτάρη

Σαράντα τέσσερις βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, μεταξύ των οποίων η βουλευτής του Νομού Ηλείας Έφη Γεωργοπούλου-Σαλτάρη, κατέθεσαν στο Κοινοβούλιο ερώτηση και Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων για την επικείμενη αναιτιολόγητη κατάργηση του Ταμείου Εθνικής Οδοποιίας (ΤΕΟ) που δρομολογείται από το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.

Συνοπτικά στην ερώτηση αναφέρονται τα εξής:



Το Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας Α.Ε. ιδρύθηκε το 1927 και είναι ένας οργανισμός που δεν επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό.
Το ΤΕΟ Α.Ε, ακόμη και μετά τις παραχωρήσεις του 2008, εξακολουθεί να παρουσιάζει συνεχή αυξημένη κερδοφορία.
 Όλα αυτά τα χρόνια της ύπαρξής του χρηματοδοτεί µε την κερδοφορία του τη συντήρηση του εθνικού οδικού δικτύου και κυρίως του δευτερεύοντος που δεν συντηρείται σχεδόν από κανέναν άλλον φορέα.

οι βουλευτές ερωτούν τον κ. Υπουργό:

1.    Γιατί  προχωρά στην κατάργηση ενός στρατηγικής σημασίας οργανισμού, ο οποίος, παρά τις προσπάθειες της κυβέρνησης για απαξίωση και περιορισμό του ρόλου του,  συνεχίζει να παρουσιάζει αυξημένη κερδοφορία και να συνεισφέρει στο Ελληνικό Δημόσιο;
2.    Υπάρχει οικονομοτεχνική μελέτη, που να καταδεικνύει τα οφέλη από την κατάργηση του ΤΕΟ Α.Ε; Ποια οικονομικά και κοινωνικά συμφέροντα θα εξυπηρετήσει η κατάργηση του ΤΕΟ Α.Ε, ενός οργανισμού που έχει συμβάλει –και εξακολουθεί να συμβάλλει– στη συντήρηση και βελτίωση πρωτεύοντος και δευτερεύοντος εθνικού οδικού δικτύου, ενός τομέα μέγιστης σημασίας για την οδική ασφάλεια της χώρας;  Παρακαλείσθε για την κατάθεση της προαναφερθείσας οικονομοτεχνικής μελέτης, στην οποία βασίστηκε η απόφαση για την κατάργηση του ΤΕΟ Α.Ε.
3.    Πως θα διαφυλαχθούν τα συμφέροντα του ελληνικού Δημοσίου σε Ευρωπαϊκούς και Διεθνείς φορείς, στους οποίους συμμετέχει η ΤΕΟ Α.Ε. ως εκπρόσωπος των ελληνικών αυτοκινητοδρόμων;
4.    Θα αναιρέσει την εντολή του για κατάργηση του Ταμείου Εθνικής Οδοποιίας, ώστε να διασφαλίσει ότι το Ελληνικό Δημόσιο και οι πολίτες θα συνεχίσουν να απολαμβάνουν τα οφέλη που προκύπτουν από τη λειτουργία του Ταμείου;


.