«Διαμαρτυρία για το ΦΕΚ 1787/ 24-7-2013»


Αναφορά κατέθεσε η Βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ Ηλείας Έφη Γεωργοπούλου-Σαλτάρη σχετικά με την ανοιχτή επιστολή του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Περιφέρειας Λεχαινών με θέμα τη διαμαρτυρία για το ΦΕΚ 1787/ 24-7-2013.
Στην επιστολή επισημαίνεται ο ιδιαίτερα έντονος προβληματισμός και τα ερωτηματικά που προκλήθηκαν στον εκπαιδευτικό κόσμο των Λεχαινών με τη δημοσίευση του παραπάνω ΦΕΚ, «Ορισμός των περιφερειών, της έδρας και των σχολείων δικαιοδοσίας των Σχολικών Συμβούλων δημοτικής εκπαίδευσης και προσχολικής αγωγής της Περιφερειακής Διεύθυνσης Α΄/θμιας και Β΄/θμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας», και η ένταξη 3 σχολείων της 5ης Περιφέρειας Λεχαινών-Τραγανού, Αγίας Μαύρας, Καβασίλων, στην οποία ανήκαν για πάρα πολλά χρόνια, στην 4η Περιφέρεια με έδρα την Αμαλιάδα.

Επισυνάπτεται η επιστολή του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Περιφέρειας Λεχαινών.
4-9-2013



ΣΥΛΛΟΓΟΣ
ΔΑΣΚΑΛΩΝ  &  ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ  ΛΕΧΑΙΝΩΝ

ΘΕΜΑ: «Διαμαρτυρία για το ΦΕΚ 1787/ 24-7-2013»
          Η δημοσίευση στο παραπάνω ΦΕΚ , του ορισμού σχολείων δικαιοδοσίας των Σχολικών Συμβούλων δημοτικής εκπαίδευσης, και η ένταξη 3 σχολείων της 5ης Περιφέρειας Λεχαινών- Τραγανού, Αγίας Μαύρας, Καβασίλων, ( στην οποία ανήκαν για πάρα πολλά χρόνια), στην 4η Περιφέρεια με έδρα την Αμαλιάδα, προκάλεσε στον εκ/κό κόσμο της Περιφέρειας Λεχαινών, ιδιαίτερα έντονα προβληματισμό και θέτει ερωτήματα πολιτικά, κοινωνικά, και εκ/κά , που χρήζουν απαντήσεων :
1) Οι αλλαγές ήταν αποτέλεσμα διοικητικών και πολιτικών αποφάσεων, χωρίς να προηγηθεί καμία διαβούλευση με τους εκ/κούς της περιφέρειας.
2) Η απόφαση για ορθολογική κατανομή των σχολείων και των ευθυνών που αυτό συνεπάγεται, είναι σαφέστατα ψευδεπίγραφη, αφού :  α) οι αλλαγές απαιτούν πολύ μεγάλο κόστος τόσο σε  εργασιακό όσο και σε επίπεδο αποτελεσματικότητας, γιατί πολύ απλά οι Σχολικοί Σύμβουλοι που ανέλαβαν νέα σχολεία, θα πρέπει να θυσιάσουν πολλές ώρες για να τα γνωρίσουν, να επικοινωνήσουν με τους εκ/κούς ουσιαστικά και φυσικά να εξετάσουν τα όποια προβλήματα και να δώσουν λύσεις.
Οι εν ενεργεία Σχολικοί Σύμβουλοι, έχουν ήδη ενάμιση και πλέον χρόνο θητείας και επομένως γνώριζαν  πολύ καλά τα σχολεία που είχαν αναλάβει, είχαν εδραιώσει  σχέσεις εμπιστοσύνης, είχαν δρομολογήσει λύσεις και φυσικά είχαν καταστρώσει έναν μακροπρόθεσμο σχεδιασμό για την Περιφέρειά τους. Όλα τα παραπάνω αναιρούνται αυτόματα.
3) Ουδείς  έλαβε υπ’ όψη του, την κρισιμότερη παράμετρο της εκ/κής πολιτικής : το μαθητή. Ο εξορθολογισμός απαιτεί  τόσα σχολεία από δω, τόσους μαθητές από κει, αλλά  ο κρίσιμος χρόνος που θα χαθεί για τη γνωριμία των Συμβούλων, με τα προβλήματα των μαθητών στα νέα σχολεία ευθύνης τους, ο σχεδιασμός των προγραμμάτων, η οικοδόμηση των σχέσεων εμπιστοσύνης που χρειάζεται, δεν λαμβάνεται καθόλου υπ’ όψη. Οι άνθρωποι έπαψαν να έχουν οντότητα και είναι απλά αριθμοί σε ένα χαρτί. Αν χαθούν και κάποιοι μήνες, δεν υπάρχει θέμα.
4) Διαρρηγνύονται έτσι ανεπανόρθωτα ισχυροί δεσμοί σχολείων, εκ/κών και μαθητών μιας περιφέρειας. Δεσμοί συνεργασίας, φιλίας και αλληλοβοήθειας.
5) Ο εκ/κός για άλλη μία φορά, καλείται να κολυμπήσει στα βαθιά νερά, εκτελώντας τις αποφασισμένες αλλαγές.
6) Τέλος, θα πρέπει άλλη μία φορά να επισημάνουμε τη θλιβερή πολιτική τακτική, οι αλλαγές να  γίνονται μέσα στο καλοκαίρι,  για να μην υπάρχει άμεση και ουσιαστική αντίδραση.
 Για όλους τους παραπάνω λόγους, ζητάμε  τη  συνδρομή σας, για την αλλαγή του νομοσχεδίου.
                                                                             ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.
                      Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                            Η Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

            Δ. ΓΕΩΡΓΟΠΟΥΛΟΣ                                                  Μ. ΣΤΕΡΓΙΟΥ



.