Πολύ ώριμη μεταρρύθμιση η αλλαγή στα θρησκευτικά Του Μάκη Μπαλαούρα

Από όταν ανέλαβε την εξουσία, ο ΣΥΡΙΖΑ βρίσκεται στο στόχαστρο διαφόρων συντηρητικών κύκλων, που απεύχονται ακόμη και την ελάχιστη κίνηση εκσυγχρονισμού των σχέσεων Εκκλησίας - Πολιτείας. Με το σκεπτικό ότι η επίθεση είναι η καλύτερη άμυνα, οι κύκλοι αυτοί τα βάζουν κάθε τόσο με την κυβέρνηση και τον Υπουργό της Παιδείας Νίκο Φίλη και φτιάχνουν «κλίμα».

Στην αρχή έφτιαξαν κλίμα για τον αγιασμό, αλλά ο Φίλης δεν κατάργησε τον αγιασμό. Μετά έφτιαξαν κλίμα για την κατάργηση της πρωινής προσευχής, αλλά ο Φίλης δεν κατάργησε την πρωινή προσευχή. Τώρα ο Φίλης κατηγορείται επειδή αλλάζει τα θρησκευτικά και από κατήχηση τα κάνει μάθημα γνώσης των θρησκειών.

Ας συνεννοηθούμε πάνω στο στοιχειώδες: τα θρησκευτικά είναι ένα σχολικό μάθημα της δημόσιας παιδείας. Η δημόσια παιδεία αποτελεί ένα δημόσιο αγαθό το οποίο παρέχεται σε όλα τα παιδιά που ζουν στην Ελλάδα. Η ευθύνη και η αρμοδιότητα για όλα τα σχολικά μαθήματα, άρα και τα θρησκευτικά, ανήκουν στο Υπουργείο Παιδείας. Οι δε επιλογές που γίνονται για το περιεχόμενο των μαθημάτων δεν γίνονται προσωπικά από τον Υπουργό, αλλά βασίζονται στα συμπεράσματα πολύχρονου διαλόγου μεταξύ θεολόγων και παιδαγωγών, με τη συμμετοχή και εκπροσώπων της Εκκλησίας αλλά και τριετούς πιλοτικής εφαρμογής. Οι κατευθύνσεις του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής θα είναι αντικείμενο διδασκαλίας αλλά και αξιολόγησης από το ίδιο κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά, σύμφωνα με την πάγια παιδαγωγική μεθοδολογία.

Παιδιά ενός διαφορετικού θεού…

Ως προς τα θρησκευτικά, πρέπει όλοι μας να καταλάβουμε ότι τα πράγματα σήμερα έχουν αλλάξει: η ελληνική κοινωνία είναι πολυπολιτισμική, έχουμε παιδιά και νέους που σπουδάζουν στα σχολεία μας και που έχουν άλλα θρησκεύματα. Η δημόσια παιδεία πρέπει να μεριμνά και γι' αυτά τα παιδιά. Μπορεί να είναι παιδιά ενός άλλου θεού, αλλά για μας δεν είναι παιδιά ενός κατώτερου θεού. Ας μην ξεχνάμε επίσης πως παρά την ειδική σχέση κράτους  - Εκκλησίας στην Ελλάδα που είναι συνταγματικά κατοχυρωμένη, έχουμε ως κράτος ανεξιθρησκεία.

Θεωρώ ότι το Υπουργείο Παιδείας πρέπει να εμμείνει στη επιλογή του για αλλαγή του μαθήματος των θρησκευτικών ως το τέλος, διότι έχουμε να κάνουμε με μια πολύ ώριμη μεταρρύθμιση, που στα άλλα ευρωπαϊκά κράτη έχει επισυμβεί πριν από πολλά χρόνια. Η διδασκαλία της θρησκείας ως γνώση είναι ένα πολύ ώριμο αίτημα, το οποίο δεν αφορά μόνο τους διανοούμενους αλλά το μεγαλύτερο μέρος της νέας γενιάς, που, ανεξάρτητα από τις απόψεις της για την ορθοδοξία και τον χριστιανισμό, θέλει  ελευθερία και δημιουργικό διάλογο, όχι διδαχές και κατήχηση.

Προσωπικά  νιώθω ικανοποίηση που η κυβέρνηση της Αριστεράς πήρε την υπόθεση πάνω της. Λυπάμαι, όμως για την απόλυτη έλλειψη στήριξης που έχει η τομή που επιχειρούμε, από όσους στην πολιτική σκηνή δηλώνουν  προοδευτικοί, ευρωπαϊστές και άλλα τέτοια. Για όλους αυτούς που μιλάνε συνέχεια για Ευρώπη και λένε ότι θέλουν η χώρα μας να είναι στην Ευρώπη, αλλά προκειμένου να κάνουν μικροπολιτική, κάνουν ότι δεν ξέρουν πως σε κανένα δημόσιο σχολείο της Ευρώπης δεν γίνεται θρησκευτική κατήχηση. Σε κάθε περίπτωση επιδιώκουμε το διάλογο και τη συνεργασία, με πνεύμα ενότητας της κοινωνίας, ανάμεσα στην Πολιτεία και την Εκκλησία, προκειμένου να αντιμετωπιστούν τα μεγάλα σύγχρονα προβλήματα.



--
ΣΥΡΙΖΑ Ηλείας
Ανατροπή στην Ελλάδα,Αλλαγή στην Ευρώπη

http://syriza-ileias.blogspot.gr/
syrizaileias@gmail.com


.