Έφη Γεωργοπούλου-Σαλτάρη, βουλευτής νομού Ηλείας ΣΥΡΙΖΑ: «Να μην καταργηθούν τα μαθήματα Ελεύθερου και Γραμμικού Σχεδίου στο Γενικό Λύκειο. Ο Υπουργός Παιδείας να τηρήσει τις δεσμεύσεις του»


Κατατέθηκε σήμερα (18-09-2014) Ερώτηση από τον ΣΥΡΙΖΑ με πρωτοβουλία της βουλευτού Ηλείας Έφης Γεωργοπούλου-Σαλτάρη προς το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων. Αφορμή υπήρξε η μη υλοποίηση μέχρι σήμερα της προφορικής δέσμευσης του Υπουργού Παιδείας προς την Ένωση Εκπαιδευτικών Εικαστικών Μαθημάτων ότι δεν θα καταργήσει τα μαθήματα επιλογής Ελεύθερου και Γραμμικού Σχεδίου από τη Β΄ Λυκείου για την φετινή χρονιά. Η κατάργηση των συγκεκριμένων μαθημάτων είναι παράλογη, γιατί αυτά εξετάζονται σε πανελλαδικό επίπεδο ως «ειδικά» για εισαγωγή των μαθητών σε ένα ευρύ φάσμα Α.Ε.Ι. της χώρας (Τμήματα Πανεπιστημίων, ΤΕΙ Καλλιτεχνικών Σπουδών και Εφαρμοσμένων Τεχνών, Σχολές Αρχιτεκτονικής κλπ.) και σε επίπεδο σχολής για εισαγωγή στις Σχολές Καλών Τεχνών.
Ωστόσο, η σχολική χρονιά ξεκίνησε και στα σχολεία καταρτίζονται τα ωρολόγια προγράμματα σύμφωνα με ό,τι ορίζεται από το ν.4186/13. Δηλαδή, χωρίς το Ελεύθερο και το Γραμμικό Σχέδιο, ενώ ο υπουργός δεν έχει ξεκαθαρίσει για ποιο λόγο δεν υλοποιεί τις δεσμεύσεις του.
Στην ερώτηση επισημαίνεται ότι η καλλιτεχνική εκπαίδευση στη χώρα μας υποβαθμίζεται συστηματικά τα χρόνια του μνημονίου με την κατάργηση ολόκληρου τομέα καλλιτεχνικής εκπαίδευσης από ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ και την έξωση ακόμα και πανελληνίως εξεταζόμενων καλλιτεχνικών μαθημάτων από τα Γενικά Λύκεια, στα πλαίσια της «αναδιάρθρωσης» της εκπαίδευσης, η οποία αντιμετωπίζει εκπαιδευτικούς και μαθητές μόνο ως αριθμούς και σύμφωνα με τους υπολογισμούς των δεδομένων της δημοσιονομικής προσαρμογής. Παράλληλα, η απαξίωση των Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων της χώρας, λόγω της δραματικής μείωσης των λειτουργικών τους δαπανών, τα οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στο κλείσιμο.

Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ερωτούν τον Υπουργό σε ποιες συγκεκριμένες ενέργειες προτίθεται να προβεί για την αναβάθμιση της καλλιτεχνικής εκπαίδευσης στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα, καθώς διατυπώνουν τη θέση ότι τα αντικείμενα της καλλιτεχνικής παιδείας βοηθούν το παιδί να κατανοεί το κοινωνικό και φυσικό περιβάλλον και να δρα για τη βελτίωσή του και η διδασκαλία τους στο σχολείο συμβάλλει στη διαμόρφωση μιας ολοκληρωμένης προσωπικότητας. Ιδιαίτερα στις σημερινές συνθήκες όπου η ενδοσχολική βία και η σχολική άρνηση σε ένα μη ελκυστικό σχολείο αυξάνονται ραγδαία, η καλλιτεχνική παιδεία δεν είναι πολυτέλεια αλλά ανάγκη.
Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ερωτούν, τέλος, αν προτίθεται να επαναφέρει το Ελεύθερο και το Γραμμικό Σχέδιο στο πρόγραμμα της Β΄ Λυκείου και τι θα κάνει για να ενταχθούν τα μαθήματα μόνιμα στο πρόγραμμα και της Γ΄ Λυκείου.


.