Έστω και τώρα, το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο χρειάζεται να παραμείνει αυτοτελής ελληνική δημόσια τράπεζα, συνεχίζοντας να διαδραματίζει το ρόλο του

07/11/2013



Της βουλευτού Νομού Ηλείας Έφης Γεωργοπούλου-Σαλτάρη


Ερώτηση κατέθεσαν στο Κοινοβούλιο εξήντα δύο (62) βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, μεταξύ των οποίων και η βουλευτής του Νομού Ηλείας Έφη Γεωργοπούλου-Σαλτάρη,για την ανάγκη να παραμείνει το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο αυτοτελής ελληνική δημόσια τράπεζα, συνεχίζοντας να διαδραματίζει το ρόλο του.

Συνοπτικά στην Ερώτηση αναφέρονται τα εξής:

Στις 18/01/2013 το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο (ΤΤ), η ιστορική και κατεξοχήν τράπεζα λαϊκής αποταμίευσης στην Ελλάδα, δημόσιο περιουσιακό στοιχείο με ιστορία 113 χρόνων, «έσπασε» σε «καλή» και «κακή» τράπεζα.
Προς αυτήν την κατεύθυνση, με το «σπάσιμο» τα «υγιή» στοιχεία του «Νέου ΤΤ» «μεταβιβάσθηκαν» εν μία νυκτί στο Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (ΤΧΣ), από το οποίο και ανακεφαλαιοποιήθηκε. Στη συνέχεια ο Υπουργός Οικονομικών από κοινού με τον Διοικητή της ΤτΕ  θυσιάζουν και το «Νέο ΤΤ», προκειμένου να το προσφέρουν ως δέλεαρ εξαγοράς της Eurobank από ξένους «επενδυτές».
Υπενθυμίζουμε ότι η Eurobank είχε περάσει στον έλεγχο και εποπτεία του ΤΧΣ λόγω αδυναμίας συμμετοχής της στην αύξηση μετοχικού κεφαλαίου κατά 10% με ίδια μέσα μετά την ανακεφαλαιοποίησή της με δημόσιο χρήμα - επειδή, δηλαδή, δεν κατάφερε να βρει 410 εκατ. ευρώ.
Η Eurobank, ωστόσο, είναι η τράπεζα που χαρακτηρίσθηκε συστημική, αφού προηγουμένως δεν είχε καταφέρει να περάσει το τελευταίο stresstest του 2011(4,9% με βάση το 5%). Η Eurobank είναι, επίσης, τράπεζα με δάνεια με λιγότερες ασφάλειες σε σχέση με το Τ.Τ.
Αντίθετα, το «Νέο Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο» ήταν και παραμένει μέχρι σήμερα η πιο υγιής τράπεζα, μεταξύ όλων των άλλων, επαρκώς ανακεφαλαιοποιημένη, με τις λιγότερες επισφάλειες.


Σε όλη την Ευρώπη υπάρχουν ταχυδρομικά ταμιευτήρια και η Ελλάδα χρειάζεται οπωσδήποτε δημόσια εργαλεία χρηματοδότησης ενός σχεδίου παραγωγικής ανασυγκρότησης. Το «Νέο Τ.Τ.» θα πρέπει να συνεχίσει να εξυπηρετεί τις ανάγκες της λαϊκής αποταμίευσης, όπως κάνει εδώ και 113 χρόνια σε όλη την ελληνική επικράτεια, μέχρι και το πιο απομακρυσμένο χωριό και νησί της χώρας μας.


Με βάση όλα τα παραπάνω ερωτάται ο κ. Υπουργός Οικονομικών για το ποιο είναι το σχεδιαζόμενο μέλλον του υπό διαμόρφωση νέου τραπεζικού σχήματος (Eurobank, Νέο ΤΤ, Proton), πώς θα καλυφθεί η νέα Αύξηση Μετοχικού Κεφαλαίου του νέου σχήματος, γιατί δεν δίνεται στην δημοσιότητα και στις δημόσιες αρχές ακόμη και σήμερα η έκθεση της ΤτΕ περί μη βιωσιμότητας του ΤΤ, ποιες είναι οι αμοιβές  της Διοίκησης  του «Νέου Τ.Τ.» και της Eurobank που βρίσκονται υπό τον έλεγχο πλέον του ΤΧΣ, ποιο είναι το μέλλον των εργαζομένων  του Ν.Τ.Τ., της Eurobank, της Proton, λαμβάνοντας υπόψη ότι από τη συγχώνευση θα προκύψει μία τράπεζα με  11.936 (8.987 Eurobank, 2.550 «Nέου TT»& 399 Proton)  εργαζομένους  στην Ελλάδα  και ένα υπερμέγεθες  δίκτυο καταστημάτων (598 στην Ελλάδα και 1.169 συνολικά), με ποιες συγκεκριμένες πρόνοιες θα διασφαλισθούν οι θέσεις εργασίας και τα εργασιακά δικαιώματα των εργαζομένων αυτών και τέλος εάν αληθεύουν δημοσιεύματα, σύμφωνα με τα οποία, πριν ακόμη ολοκληρωθεί το σχέδιο διάλυσης του ΤΤ, «στήνεται» από την Ένωση Ταμιευτηρίων Γερμανίας και με τη συνδρομή του Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου, δίκτυο τοπικών τραπεζών στα πρότυπα των γερμανικών ταμιευτηρίων σε Κεντρική Μακεδονία και Πελοπόννησο; 


.