Ερώτηση της Βουλευτού Ηλείας Έφης Γεωργοπούλου Σαλτάρη για το Μουσικό Σχολείο Βαρθολομιού





Ερώτηση σχετικά με την προκλητική αδιαφορία της Πολιτείας για το Μουσικό Σχολείο Βαρθολομιού, όπως και για όλα τα μουσικά και καλλιτεχνικά σχολεία της χώρας, που οδηγεί τελικά στην πλήρη υποβάθμιση και υποτίμησή τους κατέθεσε η  βουλευτής Έφη Γεωργοπούλου-Σαλτάρη στους Υπουργούς Παιδείας και Εσωτερικών.

Στην ερώτηση αναφέρεται συγκεκριμένα:

«Πλέον είναι περισσότερο από σαφές πως η τρέχουσα σχολική χρονιά είναι από τις χειρότερες που έχει γνωρίσει η ελληνική εκπαίδευση από τη μεταπολίτευση και μετά. Η μνημονική πολιτική της κυβέρνησης οδηγεί καθημερινά το δημόσιο σχολείο σε κατάρρευση, καθιστώντας αδύνατη την ικανοποίηση στοιχειωδών εκπαιδευτικών αναγκών των παιδιών. Τα μεγάλα εκπαιδευτικά κενά, που φέτος ξεπέρασαν κάθε πρόβλεψη, επιδεινώνουν την κατάσταση και υποβαθμίζουν περαιτέρω το επίπεδο της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Μεγάλα θύματα αυτής της πολιτικής είναι οι μαθητές των μουσικών και καλλιτεχνικών σχολείων, στα οποία παρουσιάζεται μεγάλος αριθμός ελλείψεων σε διδάσκοντες καλλιτεχνικών μαθημάτων. Αυτές οι ελλείψεις, σε συνδυασμό με το έντονο πρόβλημα της σίτισης, της μεταφοράς των μαθητών και τη δεδομένη από χρόνια απουσία εγχειριδίων για τα ειδικά μαθήματα, δυσχεραίνουν το εκπαιδευτικό έργο.
Ένα τέτοιο σχολείο είναι το Μουσικό Σχολείο Βαρθολομιού, η προσφορά του οποίου είναι ανεκτίμητη στη μουσική παιδεία και τα πολιτιστικά δρώμενα όχι μόνο της πόλης αλλά και ολόκληρου του νομού Ηλείας, δεδομένου ότι είναι το μοναδικό μουσικό / καλλιτεχνικό σχολείο σε ολόκληρο το νομό. Φέτος, κι ενώ πλησιάζουν οι διακοπές των Χριστουγέννων, έχουμε ήδη δηλαδή διανύσει σχεδόν τη μισή σχολική χρονιά, υπάρχουν μεγάλες ελλείψεις σε καθηγητές μουσικών ειδικοτήτων. Μέχρι αυτή τη στιγμή που κατατίθεται η ερώτηση, παρουσιάζονται κενά σε 11 μουσικές ειδικότητες και συγκεκριμένα: στο κλασικό βιολί (22 ώρες), στον ταμπουρά (40 ώρες), στο μπουζούκι (48 ώρες), στο κλαρίνο (20 ώρες), στο λαούτο (16 ώρες), στην κλασική κιθάρα (26 ώρες), στην ηλεκτρική κιθάρα (22 ώρες), στο ηλεκτρικό μπάσο (16 ώρες), στο μαντολίνο (8 ώρες), στην τρομπέτα (8 ώρες) και στη διεύθυνση ορχήστρας (4 ώρες). Συνέπεια αυτών των ελλείψεων είναι ότι χάνονται τουλάχιστον 222 ώρες διδασκαλίας κάθε εβδομάδα, εξαιτίας των οποίων, εκτός του ότι είναι λειτουργικά ουσιαστικές, χάνεται η ιδιαίτερη φυσιογνωμία του σχολείου ως μουσικού σχολείου.
Επιπλέον, στην παροχή σε υλικό υποδομών και κονδυλίων μέσω της Σχολικής Επιτροπής έχει αγνοηθεί η ιδιάζουσα μορφή και λειτουργία του μουσικού σχολείου, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει πρόβλεψη για αγορά και επισκευή μουσικών οργάνων. Σε συνδυασμό, λοιπόν, με το γεγονός ότι τα μουσικά κυρίως μαθήματα διδάσκονται με φωτοτυπίες, καθώς δεν υπάρχουν βιβλία, τα προβλεπόμενα κονδύλια δεν αρκούν ούτε για τις καθημερινές ανάγκες σε αναλώσιμα υλικά. Τέλος, η σίτιση των μαθητών επιβαρύνει υπερβολικά το Δήμο, που αδυνατεί να ανταποκριθεί σε μια τόσο βασική και επιβεβλημένη ανάγκη των παιδιών, ειδικά στην περίοδο κρίσης που διανύουμε».
Επειδή είναι αναφαίρετο δικαίωμα των μαθητών να έχουν πλήρες ωρολόγιο πρόγραμμα.
Επειδή έτσι πλήττεται ο θεσμός της υποχρεωτικής και δημόσιας δωρεάν Παιδείας.
Επειδή τα μουσικά σχολεία προσφέρουν εξαιρετικό και αναγνωρισμένο έργο στη μουσική Παιδεία της Ελλάδας», η βουλευτής ρωτάει τους Υπουργούς:


1)     Ποια μέτρα σκοπεύουν να λάβουν ώστε να καλυφθούν άμεσα τα κενά μουσικών ειδικοτήτων στο Μουσικό Σχολείο Βαρθολομιού για να λειτουργήσει με επάρκεια;
2)     Τι προτίθενται να πράξουν για την κάλυψη των αναγκών του σχολείου σε υλικοτεχνικό εξοπλισμό;
3)     Σε ποιες άμεσες ενέργειες θα προβoύν για την επίλυση των χρόνιων προβλημάτων μεταφοράς και σίτισης των μαθητών των Μουσικών Σχολείων σε όλη την Ελλάδα είτε αυτά εμπίπτουν στην αρμοδιότητα των Δήμων είτε των Περιφερειών;


Αθήνα 30/11/2012






.