Οι ίσες ευκαιρίες στην εκπαίδευση την εποχή των «αρίστων»

 19-11-2020

Η εικόνα από τον εξωτερικό χώρο ενός καφενείου, του μοναδικού χώρου που διαθέτει σύνδεση στο διαδίκτυο, σε χωριό του νομού μας, όπου μικροί μαθητές προσπαθούν μέσα στο κρύο να συμμετάσχουν σε τηλεμάθημα με μοναδικά μέσα έναν παλιό φορητό υπολογιστή και δύο κινητά τηλέφωνα, είναι μια εικόνα ντροπής για τη χώρα. Αποτελεί ταυτόχρονα την πιο ηχηρή διάψευση της κυβέρνησης των «αρίστων» για τη δήθεν παροχή ίσων ευκαιριών σε όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες του δημόσιου σχολείου.

Η πρώτη μέρα τηλεμαθημάτων για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση κατέληξε σε φιάσκο. Το Υπουργείο Παιδείας και η περιβόητη ιδιωτική πλατφόρμα Webex αποδείχθηκαν ανέτοιμοι για την τεχνική υποστήριξη μαθητών και εκπαιδευτικών. Η κ. Κεραμέως, κατά τη συνήθη πρακτική της και με την αμέριστη συνδρομή των αδρά χρηματοδοτούμενων ΜΜΕ της λίστας Πέτσα, διαδίδει ότι όλα κύλησαν ομαλά με κάποια μικροπροβλήματα. Δυστυχώς όμως γι’ αυτούς την πικρή αλήθεια τη γνωρίζουν από πρώτο χέρι γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικοί που δεν μπόρεσαν να συνδεθούν στις ψηφιακές τάξεις.

Σπατάλησαν 8 μήνες. Αντί να προετοιμαστούν αυτοθαυμάζονταν. Αντί να μειώσουν τους μαθητές στις τάξεις τους αύξησαν. Αντί να φροντίσουν να έχουν όλοι οι μαθητές φορητούς υπολογιστές και σύνδεση στο διαδίκτυο, τους έστειλαν παγούρια και μάσκες – τραπεζομάντηλα. Αντί να ενισχύσουν τη δημόσια διαδικτυακή πλατφόρμα έκαναν ύποπτες συμβάσεις με ιδιωτική εταιρία που αποδεικνύεται ανεπαρκής.

Όμως, ανεξάρτητα από τα όποια προβλήματα της περίφημης πλατφόρμας, η κυβέρνηση οφείλει να απαντήσει στα καίρια ερωτήματα της κοινωνίας:

·             Γιατί δεν φρόντισε να έχουν όλοι οι μαθητές πρόσβαση σε διαδίκτυο υψηλών ταχυτήτων για να μπορέσουν να ενταχθούν στην εξ αποστάσεως εκπαιδευτική διαδικασία;

·             Τι έκανε για να υπάρχει σε κάθε σπίτι ανάλογος αριθμός υπολογιστών ώστε να καλύψουν δύο ή παραπάνω παιδιά την τηλεκπαίδευση και ταυτόχρονα κάποιον γονέα που εργάζεται από το σπίτι;

·       Πώς συμμετέχουν οι μαθητές σε τηλεμάθημα με σταθερό τηλέφωνο και ποιος παιδαγωγός μπορεί να συμφωνήσει με το μαθητή σε ρόλο ακροατή;

·          Όσοι λόγω οικονομικής δυσχέρειας της οικογένειάς τους δεν έχουν αυτές τις δυνατότητες, θα αποκλείονται από την εκπαιδευτική διαδικασία; Αυτές είναι οι ίσες ευκαιρίες στο δημόσιο σχολείο της κ. Κεραμέως;

Ο ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία με συνεχείς παρεμβάσεις του επισήμανε έγκαιρα την αδράνεια του Υπουργείου Παιδείας. Ζητήσαμε να ανοίξουν τα σχολεία με λιγότερους μαθητές ανά τάξη, να ενισχυθούν οι δημόσιες υποδομές, να δοθεί δωρεάν ο αναγκαίος εξοπλισμός σε όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες των δημοσίων σχολείων. Προτάσεις με τις οποίες συμφωνεί σύσσωμη η εκπαιδευτική κοινότητα, που και αυτή αγνοήθηκε από το «επιτελικό» κράτος της Δεξιάς.

Όσοι ευθύνονται για τα προβλήματα στην εκπαίδευση χιλιάδων μικρών μαθητών δεν έχουν καν το θάρρος να το παραδεχθούν και να ζητήσουν τουλάχιστο μια έμπρακτη συγνώμη. Να ξέρουν καλά, όμως, ότι τώρα πια η κοινωνία γνωρίζει. Μια κυβέρνηση σαν αυτή, που δεν έχει επαφή με την πραγματικότητα, δεν είναι μόνο αχρείαστη, είναι και επικίνδυνη. Οι απλοί πολίτες, αυτοί για τους οποίους ο κ. Μητσοτάκης δεν ήξερε ότι είναι «εξαρτημένοι από το μισθό τους», έχουν πια καταλάβει τα επικίνδυνα αδιέξοδα στα οποία η κυβέρνηση έχει οδηγήσει την ελληνική κοινωνία και σύντομα θα της δείξουν την πόρτα της εξόδου.

ΣΥΡΙΖΑ-ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ Ηλείας

Ομάδα Παιδείας



.