Έφη Γεωργοπούλου-Σαλτάρη, Βουλευτής Ηλείας ΣΥΡΙΖΑ: «Οι χιλιάδες χαμένες διδακτικές ώρες στα σχολειά είναι αποτέλεσμα της πολιτικής της συγκυβέρνησης που απαξιώνει τη δημόσια παιδεία.»

  Η βουλευτής Ηλείας του ΣΥΡΙΖΑ Έφη Γεωργοπούλου - Σαλτάρη δηλώνει ότι οι αγωνίες των γονέων και μαθητών για τα κενά εκπαιδευτικών που εξακολουθούν να υπάρχουν στις σχολικές μονάδες του Νομού Ηλείας είναι δικαιολογημένες και οι κινητοποιήσεις τους, όπως κι αυτές των εκπαιδευτικών, δίκαιες.
Ήδη σε πολλά σχολειά του Νομού μας έχουν χαθεί εκατοντάδες διδακτικές ώρες και απουσία λύσεων από την πολιτική ηγεσία, διατίθενται εκπαιδευτικοί από το ένα σχολείο στο άλλο, τους ανατίθενται υπερωρίες και μειώνονται οι εβδομαδιαίες ώρες ανά μάθημα στο ωρολόγιο πρόγραμμα. Στην πράξη, η κατάσταση που έχει διαμορφωθεί οδηγεί σε ενέργειες που υποβαθμίζουν την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης στους μαθητές και τις εργασιακές συνθήκες των εκπαιδευτικών. Η εικόνα των δομών της ειδικής αγωγής στο νομό μας εξακολουθεί να είναι απογοητευτική καθιστώντας σε κάποιες περιπτώσεις αδύνατη τη λειτουργία τους.
Για τις ελλείψεις εκπαιδευτικών στα σχολεία γενικής και ειδικής αγωγής, η βουλευτής Ηλείας του ΣΥΡΙΖΑ έχει καταθέσει Ερωτήσεις προς τον Υπουργό Παιδείας από 15/09/2014 και 08/10/2014, αντίστοιχα, οι οποίες δεν έχουν απαντηθεί, παρόλο που έχει παρέλθει η προθεσμία των 25 ημερών που σύμφωνα με τον κανονισμό της Βουλής οφείλουν να απαντούν οι Υπουργοί.
Εν μέσω θέρους, ο Υπουργός Παιδείας είχε επιδοθεί σε μια αριθμολογία όσον αφορά το πλήθος των κενών, με την οποία θόλωνε το τοπίο και την ίδια στιγμή δήλωνε ότι όλοι οι εκπαιδευτικοί θα είναι στις θέσεις τους με την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Δεν γνωρίζουμε αν είχε υπόψη του, όπως οφείλει ως επικεφαλής του υπουργείου του, τις διαδικασίες που απαιτούνταν για την έγκριση πιστώσεων για την πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών, αλλά η πραγματικότητα τον διέψευσε. Από τα 16.500 κενά που δήλωνε το Σεπτέμβριο ότι υπάρχουν σε όλη τη χώρα, οι αποφάσεις έγκρισης πιστώσεων που είχαν εκδοθεί μέχρι την ημέρα που χτύπησε το πρώτο κουδούνι ήταν 13.000, ενώ άλλες 3.000 εγκρίθηκαν κατά τη διάρκεια της 2ης εβδομάδας μαθημάτων. Σήμερα 7/11, λιγότεροι από 13.000 αναπληρωτές εκπαιδευτικοί έχουν προσληφθεί. Μπροστά στην παταγώδη αποτυχία της να στελεχώσει τα σχολειά, η ηγεσία του Υπουργείου υποστηρίζει δημοσίως ότι έχει καταφέρει να ελέγξει την κατάσταση, αντιμετωπίζοντας μερικές χιλιάδες κενών εκπαιδευτικών και χαμένων διδακτικών ωρών σαν κάτι σχεδόν φυσιολογικό και δευτερευούσης σημασίας. Αυτή είναι η αξία που δίνει στο εκπαιδευτικό έργο, ενώ την αξία που δίνει στον εκπαιδευτικό αποκαλύπτεται με το πιο πρόσφατο «κρούσμα» του Υπουργού, ο οποίος δημοσιοποίησε τις σκέψεις του για εθελοντική εργασία των αδιόριστων εκπαιδευτικών ως λύση στα κενά που ο ίδιος είναι ανίκανος να καλύψει με όρους εργασιακής και εν τέλει παιδαγωγικής αξιοπρέπειας.
  
Είναι τουλάχιστον υποκριτικό η πολιτική ηγεσία να επιδεικνύει ισχυρή πυγμή απέναντι στους αγώνες των μαθητών ακόμα και με μεθόδους αστυνομικές και διαδικτυακής λογοκρισίας «άλλων» καθεστώτων ή με δηλώσεις ότι θα εφαρμόσει μέχρι κεραίας το νόμο (ή θα τον επεκτείνει) ενδιαφερόμενη δήθεν για τις χαμένες διδακτικές ώρες από τις καταλήψεις, την ίδια στιγμή που χιλιάδες χαμένων ωρών λόγω των εκπαιδευτικών κενών συνεχίζουν να υπονομεύουν την εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων δυο σχεδόν μήνες έπειτα από την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Είναι τεράστιες οι ευθύνες των παραγόντων της συγκυβέρνησης, οι οποίοι, αφού υπερψήφισαν την μνημονιακή επιταγή του κανόνα 1 προς 10 στις προσλήψεις, σήμερα μπροστά στις συνθήκες που διαμόρφωσαν, είτε χύνουν κροκοδείλια δάκρυα, είτε τους ενδιαφέρει μόνο πού θα βρουν 5.500 δημοσίους υπαλλήλους για να απολύσουν, ώστε να «τιμήσουν», όπως λένε, «τις υπογραφές τους» και τις «δεσμεύσεις απέναντι στους δανειστές», στις οποίες έσυραν τη χώρα.


.