Έφη Γεωργοπούλου – Σαλτάρη : Να επιλυθεί το στεγαστικό πρόβλημα του 4ου Δημοτικού Σχολείου Αμαλιάδας του Δήμου Ήλιδας καθώς και όλα τα λειτουργικά προβλήματα που καταγράφονται στην εν λόγω σχολική μονάδα.



ΕΡΩΤΗΣΗ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ κ.κ. ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ:
ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΥΠΟΔΟΜΩΝ, ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ & ΔΙΚΤΥΩΝ
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ, ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ & ΚΛΙΜΑΤΙΚΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ

 Στο Νομό Ηλείας, μετά τον ισχυρότατο σεισμό της 8ης Ιουνίου 2008, καταγράφηκαν σημαντικότατες καταστροφές και ζημιές πέραν όλων των άλλων και σε δημόσιες υποδομές όπου μία εξ αυτών αφορά το 4ο Δημοτικό Σχολείο Αμαλιάδας.
Στην υπ’ αριθμ. Πρωτ. 6080/21.1.2013 ερώτησή μας για το στεγαστικό πρόβλημα στο 4ο Δημοτικό Σχολείο Αμαλιάδας ο τότε Αναπληρωτής Υπουργός Ανάπτυξης στην υπ’ αριθ. Πρωτ. 354/14.02.2013 απάντηση μας πληροφορούσε ότι ο ΟΣΚ καταβάλλει κάθε προσπάθεια, εντός του υφιστάμενου οικονομικού πλαισίου, να ολοκληρωθεί το έργο. Επίσης στην ίδια απάντηση αναφερόταν ότι μέχρι τον Φεβρουάριο του 2013 είχε διατεθεί το ποσό των 1.186.417 ευρώ από τα συνολικά 2.017.600 ευρώ που είχαν εγκριθεί για την αποπεράτωση του έργου.
 
Η σύμβαση για την υλοποίηση του έργου έχει γίνει μεταξύ του Δήμου Ήλιδας και του μηχανικού κ. Δουβίκα με απευθείας ανάθεση.
Παρά τις όποιες υποσχέσεις και δεσμεύσεις του Δήμου Ήλιδας για την επίλυση του προβλήματος καθώς και την σποραδική παρουσία μικρών σε αριθμό συνεργείων εργαζομένων τις τελευταίες προεκλογικές μέρες που κάνουν τεχνικές παρεμβάσεις σε μικρή κλίμακα το έργο μέχρι και σήμερα δεν έχει ολοκληρωθεί και έξι χρόνια μετά τον καταστροφικό σεισμό, η στέγαση των μαθητών και των εκπαιδευτικών γίνεται στις λυόμενες αίθουσες.
Συγκεκριμένα για τις προσωρινές ανάγκες της σχολικής μονάδας πέραν του αρχικού κτιρίου, το οποίο έχει υποστεί πολλές ζημιές από το 2008 έχει ανεγερθεί μία πτέρυγα με δύο αίθουσες, γραφεία δασκάλων και λοιπούς χώρους. Η πρόσθετη αυτή πτέρυγα μαζί με το αρχικό κτίριο δεν καλύπτουν τις ανάγκες διδασκαλίας. Οι συνολικά εννέα αίθουσες διδασκαλίας δεν επαρκούν καθώς απαιτούνται τουλάχιστον δεκατρείς αίθουσες για τις ανάγκες ενός Ολοήμερου 12θέσιου σχολείου. Η εν λόγω σχολική μονάδα έχει ενταχθεί με άλλα σχολεία στο Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα (ΕΑΕΠ). Επισημαίνεται ότι, μέχρι και πριν λίγες μέρες στην εν λόγω σχολική μονάδα υπήρχαν τρία κενά στα πεδία της μουσικής, των γερμανικών κ.α. ειδικοτήτων. Σήμερα υπάρχει κενό στη διδασκαλία της δεύτερης ξένης γλώσσας και συγκεκριμένα των Γερμανικών. Επίσης το γυμναστήριο που υπάρχει δεν είναι καν σοφατισμένο. Το σημαντικότερο όμως είναι ότι η στέγαση των μαθητών σε λυόμενες αίθουσες (όχι βαρέως τύπου) δημιουργεί σωρεία προβλημάτων στην υγεία τους. Οι μικρές, μη αεριζόμενες και δύσοσμες αίθουσες, με ακατάλληλη θέρμανση κατά τους χειμερινούς μήνες και προβληματικό κλιματισμό κατά τους θερινούς, και –το κυριότερο-με μεγάλη συγκέντρωση φορμαλδεϋδης (τοξικής ουσίας), ευθύνονται για ιώσεις, φαρυγγίτιδες, πονοκεφάλους, ρινικές αλλεργίες, αλλεργικό βήχα και την ιδιαίτερη κόπωση που συχνά ταλαιπωρούν τους μικρούς μαθητές.
Από τη μεριά του Δήμου Ήλιδας ή της Πολιτικής Ηγεσίας των αρμόδιων Υπουργείων δημοσιοποιούνται αναφορές και δηλώσεις που όλο το προηγούμενο χρονικό διάστημα καθησυχάζουν την τοπική κοινωνία, τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων και τους δασκάλους του 4ου Δημοτικού Σχολείου ότι θα υλοποιηθεί το εναπομείναν έργο.

Επειδή, οι μαθητές και οι καθηγητές της εν λόγω σχολικής μονάδας εμπαίζονται από την Πολιτεία από το 2008.

Επειδή, για την επίτευξη του πρωτογενούς πλεονάσματος έχετε θυσιάσει και τα στοιχειώδη κοινωνικά δικαιώματα.

Επειδή, οι μαθητές και οι καθηγητές κάνουν μάθημα τα τελευταία έξι χρόνια σε λυόμενα που θέτουν σε κίνδυνο την υγεία τους και τη σωματική τους ακεραιότητα.

Επειδή, πρέπει να υπάρξει επιτέλους ιεράρχηση των κοινωνικών αναγκών στην πατρίδα μας και ειδικότερα του μέλλοντος αυτής, που είναι οι μικροί μαθητές.

Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:
      Σε ποιες ενέργειες θα προβούν ώστε να διασφαλιστεί η σύντομη μεταστέγαση μαθητών σε ένα υγιές και ασφαλές περιβάλλον;
      Γνωρίζετε για ποιους λόγους μέχρι σήμερα δεν έχει αποπερατωθεί το εν λόγω έργο και ποιος φορέας της Πολιτείας ευθύνεται θεσμικά γι’ αυτό;
     Ποια είναι η πορεία των εργασιών μέχρι σήμερα;
   Πόσα χρήματα έχουν πιστωθεί και δοθεί και πόσα χρήματα έχει λάβει ο εργολάβος;
     Ποιος είναι ο πραγματικός επίσημος χρόνος αποπεράτωσης του 4ου Δημοτικού Σχολείου Αμαλιάδας;
     Θα δημιουργηθούν οι απαιτούμενες τέσσερις επιπλέον αίθουσες οι οποίες είναι απαραίτητες για την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου;
   Σε ποιες ενέργειες θα προβείτε για να μην καταγραφούν ανάλογα διδακτικά κενά από την επόμενη εκπαιδευτική χρονιά στην εν λόγω σχολική μονάδα και να καλυφθεί το κενό στην 2η ξένη γλώσσα;

Η ερωτώσα βουλευτής
Έφη Γεωργοπούλου – Σαλτάρη


.